Měření geometrie náprav se provádí různými způsoby. Může se na kanále změřit kusem drátu sbíhavost, nebo optickým zařízením tento způsob zpřesnit a přidat kontrolu odklonu libelou.
Dnešní moderní vozy vyžadují daleko komplexnější a přesnější měření. U vozidel se stále více seřizují i zadní nápravy, používá se více elektronických systémů a přesná geometrie je základem pro bezpečnou jízdu a životnost pneumatik.
Při pořizování zařízení jsme daly přednost modernějšímu 3D způsobu měření, při kterém jsou snímací kamery pevně ukotveny a snímají pohyb terčů umístěných na kolech. Proti staršímu způsobu pomocí CCD kamer není tento způsob tolik náchylný na poškození a tím i přesnost měření. Samozřejmostí u těchto geometrií je databáze seřizovacích hodnot, protokol s naměřenými a nastavenými hodnotami a archivace pro kontrolu při dalších návštěvách.
Protože provádění geometrie na dvousloupovém zvedáku není vhodné, ať už z hlediska přesnosti, nebo pracnosti používáme kvalitní čtyřsloupový zvedák, který zajistí při nutnosti změny výšky vysokou přesnost měření.